fredag 4 februari 2011

Redan februari

Nu var det ett tag sedan vi skrev igen. Något jag får råda bot på nu.

Julen avklarad och nya året har kommit. Vi jobbar på både på skola, dagis och våra respektive arbetsplatser. Nu har till och med Alice börjat få läxor i skolan, hon börjar bli stor vår "lilla" tjej.

Snön har försvunnit från Skåne nu och med lite god vilja kan man skönja rabatterna och små språng av grönska.

Vad händer i det närmaste då? Ikväll ska Alice på disco, Malin jobbar och jag och Hugo får fredagsmysa själva. I nästa vecka har Hugo "Nalle-fest" på sitt dagis, då får de ta med sig varsin nalle till dagis och sedan ska de ha fest med dem utomhus i skogen. Något han ser fram emot. Får se om han bestämmer sig för att ta med Nicke Nyfiken eller Katten Findus.

Imorgon lördag 5/2 är det MELODIFESTIVAL. Denna familj älskar Mellon.

Den 18:e ska vi alla fyra åka till Malmö för att avnjuta Disney on Ice, jag och Malin har varit varsin gång med Alice på detta evenemang, men denna gång bokade vi för oss alla fyra. Tror att Hugo nu kan uppskatta det som sker ute på isen.

HIF har spelat sina första matcher, på träningsnivå visserligen men igår såg vi dem betvinga dansklaget Brøndby med 2-0. 2011 - Revanschens år, då ska guldet hem till Helsingborg.

I övrigt får vi avnjuta kvällens avsnitt av På Spåret eller Let´s Dance.

Nu ska jag göra det sista på jobbet, innan jag far hem och byter av Malin som nu ska åka till jobb.

Hörs, förhoppningsvis snart igen...