torsdag 9 september 2010

Ödesdagar

Rubriken syftar till HIF:s vecka på lördag hemmamatch mot Gefle och sedan på onsdagen i nästa vecka, derbyt med stort D, mot Malmö FF i deras lejonkula Swedbank Arena. Ettan mot tvåan i Allsvenskan. Hade ju inte varit helt fel med först tre poäng på lördag och sedan ytterligare en seger på onsdag (men det kanske är för mycket att önska?). Orkar inte stå ut med pikarna från de få MFF-fans som finns på jobbet. Allsvenskan skall avgöras och går nu in i ett hektiskt skede, med dessa två matcher och sedan den 20:e hemma mot ett annat topplag, Mjällby. Hoppas att di röe skakat av sig krampen som de led av i Örebro (där det blev förlust med 0-3).

I övrigt så är veckan och veckan som kommer fylld av tider och en massa att komma ihåg, det har varit föräldramöte på skolan, öppet hus på dagis, jobb, jobb och jobb. I nästa vecka är det ortopedbesök, 4-års kontroll, tandläkarbesök och till på köpet så skulle jag varit iväg till Tyskland i tre dagar. Men det gick inte att få ihop så jag bad min kollega åka, så får jag åka till Borås veckan efter istället för henne.

Men viktigast av allt (förutom HIF-seger mot Malmö) är ju VALET! På söndag i nästa vecka är det kostym och slips på, traska iväg till valurnan och göra sin medborgerliga plikt, nämligen att rösta. Det är bara en dag vart fjärde år, som vi har lika mycket makt som politikerna, och då ska man utnyttja det tycker jag. Kvällen är sedan vikt för allehanda valvakor, med kaffetermosen och ett par smörgåasr att avnjuta till.

Annars så är det bra med oss, helgen blir härlig, Malin är jobbledig och det är värt att fira.

Nu ska jag fortsätta med mitt, ha det så gott kära vänner.

Tjing!