tisdag 29 juli 2008

I väntan på Allsången....

Tvättar...Inte roligt att stå i torkrummet i denna värme med fläkten på för fulla muggar. Svetten rinner och duschen hägrar. Nu bara först ett litet blogginlägg, innan herr Lundin äntrar Solliden-scenen på Skansen och stämmer upp i allsång.

På denna blogg får ni naturligtvis läsa om mig, mina förehavanden och händelser, men också kring min familj, som består av fru och två barn, en flicka och en pojke. 4 och 2 år gamla. Alla galna upptåg, äventyr och roliga episoder kommer jag berätta om, även de som inte är lika roliga...Men också kring sånt som intresserar mig, som HIF, Afzelius, statistik, omvärldsnyheter, politik, komik, och annat trivialt. Jag kan också utlova ett och annat från mitt arbete som chefredaktör på en tidskrift.

Jag och frun har precis gjort räkningarna via nätet, fantastiskt vad smidigt det är. Jag är en av de barrikader som fälldes sent, och som inte trodde på att det skulle fungera. Men efter att jag fick prova på ett antal månader inser jag internetbankens förträfflighet. Nu gör jag alla sådana affärer över nätet.

Nu ska jag sitta och mysa i soffan med frugan.

I morgon kommer första bilden läggas ut.

Dagens ord på vägen: "Att vara en smula barn - är att vara verkligt vuxen".

Tills dess...ha det mina vänner.