onsdag 30 juli 2008

Onsdag 30 juli

Barnen och Frun har gett sig ut på sommaräventyr. De har ju fortfarande semester, medan en annan får sitta här på kontoret och försöka få ihop en tidning. Det är inte lätt, inga människor är ju kontaktbara, alla verkar ha semester samtidigt.

Igår somnade barnen tidigt efter en och en halv timmes trimning i lekplatsen. Hugo hade dessutom inte sovit något (vilket han brukar göra på förmiddagen), så därför var han extra trött. Alice hade sagt hela dagen att hon skulle sova tidigt, och innan halv sju sov hon.

Jag och Malin såg på Allsången, fixade med tvätten, tittade på Midsomer Murders (fantastiskt bra tv-serie). Har ni tänkt på att man aldrig sett komissarie Barnaby dra vapen i någon som helst situation, jag kan i alla fall inte minnas det? Skönt är det, att en serie till skillnad mot sina amerikanska diton, inte behöver skjuta och spränga hela tiden för att skapa spänning.

Idag ska Malin och Alice på bio, de ska se Kung Fu Panda. Jag och Hugo myser hemma, än är han lite för liten för att sitta still så länge.

Nu ska jag kolla mailen, hämta kaffe, uppdatera nyhetsportalen recyclingnet.se.

Jag återkommer med bilder senare under dagen.