måndag 17 november 2008

I fiendeland

Idag inleddes min arbetsdag av att jag och Jerker for till "lede fi", fiendeland eller Malmö. Vi hade ett möte inplanerat där och vi var tillbaka vid 11:00-tiden. Träffade en av de stora branschorganisationerna som vi hoppas ska stödja vår Återvinningsgala 2009.

I vrigt så har vaktmästaren varit här idag och lagat vår läckande toalettstol.

I morgon kommer el-killen, som ska fixa lite med våra uttag och dimmern i vardagsrummet. Det ska vara standard när de nya flyttar in. På elbesiktningen (något nytt som de gör numera) visade det sig att spänningen inte var den rätta.

I morgon är det dagisdags igen för barnen, som varit lediga idag...

Ikväll gäller det för Rögle mot Linköping, hoppas de kan stjäla lite godis av seriesuveränerna (arenan heter ju Cloetta Center) :D Rögle får inte ha fyra raka förluster efter denna match. Åtminstone en för att bryta trenden tror jag behövs, men både Tjärna och Kenny är osäkra. Dessutom sju skadade till....? Vad gör sportchef Hansson åt saken? Dags att agera...

Ikväll följer jag Fotbollsgalan. Tror på storslam för Zlatan, men hoppas på lite variation i de olika priserna, aldrig roligt om en och samma spelare vinner allt på en gala. Men en sak som till och med är säkrare än vem som ska vinna Guldbollen är Årets Målvakt. Andreas Isaksson vinner med största säkerhet den kategorin, trots att han är ett allmänt såll...enligt mitt tycke. Har aldrig tyckt att han varit en bra målvakt.


Vad är egentligen oddsen på att Henke spelar innebandy i FCH? 1,00? Samtidigt kan jag tycka att det är konstigt, om han har ambitioner att spela ett år till i HIF, ska han väl inte riskera att bli skadad i den sport som är hans "andra" så att säga. Skaderisken i innebandy är enorm...och det finns alltid dem som vill bli ihågkomna som den som skadade Henke....

Malin i telefon med Ullis, Alice har nyss somnat framför Pippi, och Hugo ska läggas NU.


Barnen har julpyntat lite här idag, riktigt fint.

Bilder från helgen publiceras i morgon, jag han bara inte idag...Intensivt...

Höres, kanske efter fotbollsgalan...

Tjoff!