lördag 1 november 2008

Jag och Alice har nyss bakat en sockerkaka som nu står i ugnen och gräddas. Hugo sover en stund nu på fömiddagen, på TV rullar DVD:n "Arthur och Minimoyerna". Malin kommer snart hem, då ska det bli älgstek med pressad potatis, hade täbkt att jag och Alice snart ska skala potatien.
Alice sitter brevid mig och leker med Barbie.

Har pratat med Gunlis som ringde på förmiddagen när jag, Alice och Hugo lekte "Födelsedag" och "Kråkorna kommer".


1 november idag...värst vad tiden går, känner att man inte hinner med riktigt.

Får se vad som händer i eftermiddag, eventuellt kommer Filippa och Peter in och leker med Alice, sedan får vi se om det blir här hemma eller på Busfabriken.

Idag är det hockey igen...Rögle tar sig an Modo på bortplan, ett av de få lag som besegrat RBK i år, med 1-3 i Lindab Arena, dags för revansch. Det ryktas också om att Kenny är tillbaka efter en feberperiod (han missade segermatchen mot Brynäs).

Grattis förresten, kul att Skellefteå AIK leder Elitserien för första gången på 27 år. Men en fråga bara: Är det inte viktigare att leda efter 55 omg? :D

Nu ska jag kolla till vår kaka i ugnen. Vi hörs!