måndag 19 januari 2009

Helgen som gått

Har varit förhållandevis lugn, vi har inte velat göra allt för mycket efter förra veckans kräksjuka.

Malin jobbade i helgen, jag och barnen har gjort allt från att bada skumbad och laga mat till att flyga helikopter och se på Kalle Blomqvist. Jag och Hugo tog en promenad i lördags in till stan och hämtade min klocka, som jag fick i julklapp av Malin och barnen...Så nu är man klädd igen.

I fredags var jag inom jobbet, och då hade jag sällskap av Alice. Hon satt bredvid mig och ritade, klistrade och klippte. Jag ska ta en bild på en av teckningarna jag fick och lägga ut den under dagen.

Jaha, där fick man för att man var kaxig efter 5-0 mot Frölunda, 2-6 mot Färjestad. Antar att storebror Jönsson är rätt nöjd med den segern.

I veckan som kommer ser vi främst fram emot turan på fredag med Sofie och Fredde. Var ett tag sedan vi var ute tillsammans (då på O´Learys). Ska bli kul. Margot ska vara barnvakt.

Har också följt lite vintersporter under helgen, Anja vann i störtlopp, Emil Jönsson vann på längden då i sprint, Sverige inledde bandy-VM, C-J Bergman gjorde en habil insats på skidskyttebanan i tyska Ruhpolding, Hargin fortsätter att köra bra i slalom, Sverige spelar handbolls-VM i Kroatien, och nu har också Australian Open i tennis inletts. Det är alldeles för lite sport i TV. Dessutom är det IDROTTSGALAN i kväll i SVT. Får inte missas.

I veckan hade vi också stormöte, det blir en del uppsägningar vilket naturligtvis aldrig är trevligt. Sist jag upplevde det här var i början av min "karriär" på företaget 2002.

Nu är det mindre än två veckor kvar till radhuset....

Hörs!