fredag 23 januari 2009

Vilken film!

Jag såg en helt fantastisk film igår, kanske inte det roligaste ämnet den avhandlade men ändå. Filmen heter "Undergången" och handlar om Hitlers och Berlins sista dagar. Anledningen till att jag tyckte att den var bra stavas Bruno Ganz. Vilken karaktärskådespelare. Denne österrikare är helt magisk som den koleriske och psyksjuke Hitler. Till och med Parkinsonskakningarna hade han fått in i rollen. Skrämmande dock att så många människor blev duperade opch hjärntvättade av en enda man, att de trodde på honom och hans visioner. Mest skrämmande scenen - då jag grät - var när fru Goebbels gav sina sex barn giftampuller eftersom hon ansåg att de inte skulle leva i en framtid utan Hitler. Helt sjukt.... Men en oerhört gripande film.

I övrigt så var Alice uppe hos Ella och lekte en stund.

Familjen tog en tur till ICA och inhandlade lite mat efter att jag kom från jobbet.

Lite handboll på TV, lite Antikrundan, och så då "Årets TV-Serie" Jonas Gardells " De halvt dolda". Den bästa TV-serie vi sett på länge. Riktigt kul format med de olika tidsskildringarna...hur folk kan förändras och hur livet snabbt kan vända...mycket är ödet som avgör.

I morse tog jag Hugo till dagis, medan Alice ju är ledig på fredagar. Hon och Malin ska på stan och köpa födelsedagspresent. Alice ska ju på disko i morgon.

Jag och Malin längtar till i kväll då det vankas tura med god mat och trevligt sällskap i form av Sofie och Fredde. Vi ska hämta Margot som passar barnen.

Snart en ny vecka till ända...vart tar tiden vägen?

Tack Mathias Tjärnqvist - en poäng (3-3) är bättre än inget och än så länge lever hoppet om att slippa den förhatliga kvalserien. Nästa match: Skellefteå på hemmais. Ett AIK som krossade Modo med 5-0.

Det var lite om oss just nu, kommer mer...bilder kan utlovas från helgen...