fredag 5 juni 2009

VÄRLDSMILJÖDAGEN

Idag är det Världsmiljödagen...jag har gjort min insats och cyklat till jobbet. Vad kan du göra? Om alla bidrar, gör det skillnad.

Igår var det tänkt att bli picknick men det blåste och var regntunga skyar så jag och Hugo nöjde oss med en promenad, och sedan lite filmvisning hemma. Hugo somnade vid halv sju, och jag vaknade bredvid honom en halvtimme senare...

Idag kort dag, eftersom det är röd dag i morgon, och Sveriges nationaldag. Helgen blir späckad, idag är det först semifinal i Franska Öppna för Robin Söderling...imorgonkväll möter Sverige-Danmark i VM-kvalmatch på Råsunda och på söndag är det val till EU-parlamentet. Du har väl röstat?? Om inet tycker jag att ni ska gå iväg och göra er medborgerliga plikt. Det är inte varje dag som vi får chansen till att ha precis lika mycket makt som politikerna, det är bara en dag vart fjärde år, då tycker jag man ska ta chansen. På söndagkväll blir det naturligtvis val-vaka och förhoppningsvis Söderling på TV i tennisfinalen....

Kanske åker vi en tur ut till Bjuv i kväll. Hade tänkt att jag och Hugge skulle åka till Bjuvs friluftsbad någon dag under helgen, men i det gär vädret där skyarna är tunga vill ju ingen bada.

Annars så hoppas vi att mamma Malin kryar på sig. PUSS på dig från dina killar i Skåne.

En fortsatt bra dag önskar vi!

// Martin