måndag 10 maj 2010

Måndag

... och jag har varit på VC och kollat mitt blodtryck. Till saken hör att jag provade det på jobbet igår, efter 2 timmars jobb och 5 koppar kaffe, och grymt svårt att gå ner i varv...resultatet: det var skyhögt. Och jag blev ju genast sjuk. Resten av dagen likade inte nått annat. Jag minns knappt resten av dagen =). Min hypokondri tog ju en enorm fart igen, inte helt oväntat =)

Imorse var jag först i kön att ringa till VC för att boka tid, och 11:45 var det dags.
Och vad hände? blodtrycket var ju kanon!
Inte heller helt oväntat. Har ju en tendes att jaga upp mig när det gäller detta =)

Ska dit nästa vecka igen för att "bonus"kolla upp det, mest för min skull, så kan jag slappna av. Sen pratade vi om att vi kunde ju ses exempelvis i sommar eller höst igen, för att ta blodtrycket, så behövde det inte bli som det brukar bli. Att jag kommer dit 2 ggr/år, och då hysterisk. =D
Genom att ses 4 gånger/ år istället, kanske jag oxå blev lugnare i själen.
Förmodligen sant.

Och nu? piggare än nånsin.
Med huvudvärk= förmodad spänningshuvudvärk.

Gråter till ett bröllop på TV.

Biff a la Lindström till lunch. Köpt.

Barnen på dagis, Martin jobbar, och kvällen tillbringas i trädgården. Våra små plantor behöver lite vatten.
Och fåglarna. Suck säger jag bara.

Helgen? jobbat. Igår var Alice och hämtade sin "barnens bibel", där var det korvgrillning och eldjonglörer bla.
Hennes hosta är bättre, så igår kunde hon även leka med Louise. Skoj, säkerligen less på att ha varit inne med sin mamma några dagar =)

Hugos utvecklingsamtal i veckan har jag ju inte berättat om.
Han är så lugn och timid och glad. Sköter sig exemplariskt! Stolta mamman igen!

Inget London, men väl Västerbotten. Vill verkligen iväg en sväng.
Dessutom har jag idag fått bokningen för hotellhelg i september. Att vi ens tänker tanken att boka en resa? =)
Denna gången ska det bli av, och det blir Bornholm!
Niklas..!!! Följ med!

Kaffe.
Och en cigarett. Mumma för mitt braiga blodtryck? =)

Livet är gott.

vi hörs igen!