onsdag 19 maj 2010

Onsdagafton

... och Hugo och jag tar nu igen oss efter ett gott eftermiddagsdagsverke i trädgården. Vi har klippt gräs, rensat ogräs, sått gräs, jagat myror med myrr, lyft på stenar mm.
Mamma tar kaffe i uterummet, Hugo välling i soffan.

Alice är med pappa på jobbet en stund, för att sen åka och köpa pizza på vägen hem. Enkelt, gott och grymt länge sen.

Varmt! solen tittade fram under förmiddagen, men nu är det mer kvavt. +25 grader får duga (=
Men det hade gärna fått åska inatt.

Kvällen tillbringas i Rydebäck hos Tina för lite vampyrfilm, New Moon närmare bestämt.

Klipptid? åhnej, inte än. Så fort jobbar jag inte (=

Imorgon är det förskolansdag, och rykterna säger att det ska komma dit en brandbil. Gissa vem som är lyckligast?
Därefter öppet hus ett par timmar.

Tänk att man kan bli så arg som man kan bli på ett par fåglar? Sitter och visslar i buskarna, dyker ner och äter för glatta livet, till fågelbadet och dricker, tvättar av sig, sen börjar proceduren om igen. Finns det verkligen ingen annan tomt i hela Helsingborg?!
Men nu bryt jag mig inte. Ät upp mitt gräs då, nästa år blir det asfalt. Lurade! (=

Eldkvarn är det bästa som finns.

Om 1 vecka är tanken norrland, och vi har inte ens bestämt ännu hur vi ska ta oss, eller vilka som ska åka mm. Det är grymt ovanligt för att vara mig. Jag som brukar sönderplanera allt. Jag har blivit bättre (=
Inte ens packningen har jag börjat me! Det Ni!

Vi hörs igen!