torsdag 18 december 2008

Dagen efter

Dagen efter julfesten. Lite trött bara, men extremt snorig. Blivit förkyld, än så länge bara näsan som är igentäppt. Festen var trevlig, men jag fick inget paket denna gång heller, medan några fick både två och tre. Jag kan tycka att det blir lite snedvridet när alla har med sig ett paket, men alla är inte säkra på att få ett paket. Det handlar bara om tur med tärningen, och det har inte jag. Jag haft tur i kärlek i stället. Det handlar inte om att jag ska ha ett paket till et värde av 25 kr, uta det är principen. Dessutom är det andra julfeste i rad, som det händer mig. Men men i övrigt var det trevligt. Men jag åkte hem vid 24:00. Jobbet väntade ju idag...

Alice sover, Hugo tittar på Tjorven och läser SWECON-nytt (nyhetstidning från Volvos entreprenadmaskiner, med hjullastare, traktorer och grävmaskiner).

Malin jobbar...Roligt. I morgon tar hon "studenten". Då är hon färdigutbildad undersköterska. Hon har varit extremt duktig under hela året, min Malin.

Alice hade haft besök av tomten på dagis idag, alla barn fick varsin julklapp, innehållandes tuschpennor och en målarbok. Fantastiskt att de gör det för barnen. De har nu en dag kvar på dagis för i år, sedan väntar julledighet och de är åter 7 januari.

Nu kommer jag inte på mer att skriva om.

Ha det bäst!