onsdag 17 december 2008

Onsdagkväll

Martin är iväg på julfest på sitt jobb. Hugo kollar Pippi, Alice sover och jag softar i soffan, efter att ha storstädat lägenheten. Grymt skönt, i vanlig ordning, när det är klart.

Tvättat och vikt tvätt.

Dricker kaffe. Inte den bästa törssläckaren. Blir darrig och småhög.. :D

Dagen i övrigt mycket lugn. Alla vanliga sysslorna. Och i vanlig ordning var vi sena imorse. Tredje morgonen i rad, som klockan är 0745 ungefär. Är 20 minuter sena varje dag till dagis numera. Sover så in i vassen gott. Sen borde jag inte se film till 0100 heller, men dock. Tycker Titanic är lika bra varje gång, och storgråter på samma ställe varje gång.

Vädret? härligt. Har öppet balkongdörren och vädrar för fullt just nu.
Snöfritt.

Alla pratar om jordskalvet i Skåne. Anledningen att vi inte nämnt det, är att vi sov helt enkelt förbi det. Även om man skulle kunna tro att det varit ett skalv på vår toalett tidigare idag. Men nu är det storstädat.

1 vecka till jul. Alice har stor nedräkning. Varje morgon räknar vi på fingrarna hur många dagar det är kvar. Idag har vi dessutom fått tillskott i julgranen av smällkarameller som Alice gjort på dagis. Fulla med godis.

Morgondagen? Dagis, jobb för Martin, skolan på fm för mig sen jobbar jag eftermiddagen.

Julmysigt.

Nu ska jag ha lite spaverksamhet i vårt enorma inne-hav(badkar).

Dan före dan före dan före dan före dan före dan före dopparedan...

Godkväll!