tisdag 16 december 2008

Hur f-n tänker han?

Tänker på dagens Rögle-nyhet. 20-årige Mario Kempe kom ny från nordamerikansk collegehockey till nordvästskånska Rögle, spelade trettio matcher, gjorde 10 mål och tre assists. Inte dåligt för en nykomling, han har dessutom fått fördelen att spela med bröderna Abbott. Nu lämnar han Rögle för spel i...Mora i Allsvenskan???? Hur tänker killen?
För lite speltid menar han själv, men jag kan tycka så här; är man 20 år och får spela kontinuerligt i Elitserien (dessutom i Rögle - vem vill inte det? Kanske någon av Percys pågar bara) gör bra ifrån sig och har förtroende från tränarna, ska man då lämna ett lag för att man anser att man borde få ännu mer speltid. Jag tror att det ligger något annat bakom (utan att ha belägg för det). Han säger till Aftonbladet att han byter klubb för att få chans att visa upp sig för NHL-scouter och för att få göra det måste han spela mer powerplay?? Jag begriper det inte, men någon som är mer hockeyinsatt än jag kanske kan berätta för mig hur man lättare blir NHL-proffs med en allsvensk bakgrund än från en Elitserieförening? Misstänker att den gode Jan Simons lockat med en fet sedelbunt...

Julfest på Hugos dagis igår, några av bilderna ligger redan ute. Tomten kom på besök, populärt inslag, god mat och ringdans kring granen. Återstår så min julfest på jobbet i morgon.

Malin ska skicka in en tenta idag, Alice på dagis, Hugo likaså.
Nu ska jag hämta dagens andra kopp kaffe...Höres kamrater!