söndag 10 maj 2009

Vacker solig dag

Ännu en vacker solig dag, då dessutom vinden avtagit kraftigt, bara en lätt bris som sveper över en. Barnen leker i trädgården, Alice lär Hugo cykla på hennes cykel. Hon är så duktig lärarinna...

På DVD:n rullar Peter Pan - men jag tror ingen ser på filmen. Jag sitter i köket och försöker gå igenom mail som jag inte gjort sedan i tisdags. 128 nya mail, som nu krympt till 69 st.

Malin jobbar, när hon kommer ska vi åka till Margot och låna hennes grovtvättstuga för att tvätta vårt sofföverdrag. Sedabn fortsätter färden ut till Bjuv, där Malin ska färga mammas hår inför bröllopet nästa helg.

Fick avbryta bloggandet en stund eftersom Alice fick näsblod...hade petat sig långt upp i näsan och då kom blodet...Men nu har det stillat sig...

Dricker kaffe...

Funderar på vad jag ska göra till lunch...

Ikväll/eftermiddag blir det bronsmatch Sverige-USA i ishockey-VM. I morgon är det allvar igen...BP-HIF...måstematch om man vill hänga på i serietoppen. HIF brukar ha svårt mot lag som på pappret ska vara sämre...Men jag får hoppas att underskattning och andra negativa tankar inte infinner sig på Grimsta IP i morgon. Kanske kan se matchen på Canal + i morgon - verkar som om det ingår i vårt Viasat Guld-abonnemang.

Nu ska jag ut i solen...