måndag 2 februari 2009

Helgrapport

Helgen har varit intensiv. Fredagen inleddes med lite jobb för min del, sedan tog jag en halv pappadag, för att fixa lite med flytten. Hyresvärden ringde och på mindre än en halvtimme hade hon fixat, målare, snickare och andra hantverkare. Jag blev imponerad, vi trodde första att det skulle ta ett par veckor, men det gick undan. Vi var på Colorama och bestämde oss för tapeter i sovrummet (som jag fick bestämma) och köket. Sedan blev det val av golv i hallen uppe. Det enda vi får vänta på är köksluckorna, men det må vara hänt. Dessutom kommer de slipa golvet nere i vardagsrummet. Sedan körde vi ut barnen till Bjuv, som skulle vara där hela helgen.
På lördagen jobbade Malin, jag skjutsade henne till jobbet, och körde sedan hem för att börja med första lasset. Jag åkte ett par vänder mellan lägenheten och radhuset. Pappa kom in vid 11-tiden och hade släp med sig, då tog vi lite tyngre grejer, och satte in det mesta i garaget. Vi kan ju inte ställa in något nu eftersom de håller på att arbeta.

Så kvar i lägenheten finns bara bäddsoffan, barnens sängar, lite tavlor, TV:n och TV-bänken. Nu ska vi börja med garderober med gardiner, kläder och sådant. Men det är ju praktiskt taget bara att hänga upp som det är.

Jag ska dit en sväng ikväll efter jobbet och kolla hur långt de kommit.

I övrigt så blev det sedan fest hos Mats, det var trevligt med god mat och dryck. En liten sväng ut blev det också först till Punkten och sedan på Dickens. Vi var hemma vid 2:30.

Söndagen var seg men vi inledde med en rask promenad till affären, och sedan hem och såg på skidor på TV, sov en stund till. Sedan åkte Malin och jobbade. Jag stökade på med diskning, och dammsugning. Barnen kom vid halv fem, vi mös på hela kvällen. Alice hade köpt sig en ny vägglampa Bratz, som hon behövde och lite möbler till dockskåpet. Hugo hade lite räddningsfordon, en bil och en helikopter samt en tröja. Dessutom hade de fått varsin fin galge i trä med dödskalle på, han en svart och hon en rosa, att hänga sina jackor på i nya huset.

Nu kommer jag inte på mer. Jo, det kan vara svårt att nå oss på telefon eftersom den är flyttad till huset och vi bara är där sporadiskt, mobilerna är säkrare.

Ha det bäst.

P.S Rögle vann igår, får se om det bara var en engånsgföreteelse. D.S