torsdag 12 februari 2009

Trappfall, akuten och blod

Ja vilken morgon det blev i radhuset. Vid halv fem kom Hugo till oss och ville ha välling. Jag och han gick ner för att göra välling, när han skulle gå upp (vilket han alltid gör själv) så föll han säkert från åttonde trappsteget. Blodet pissade ur ett 5 cm långt jack i huvudet och två cm djupt. Var bara att ringa ambulansen, men de rådde oss till att åka in till akuten själva eftersom han inte varit avsvimmad eller kräkts. Dessutom trodde de att han kunde bli rädd för ambulansen. Men Malin åkte in med honom och där limmade de ihop huvudsåret och han hade fått en lättare hjärnskakning. Jag stannade hemma med Alice som vaknade strax efter att de farit, och undrade vad det var som dunsade.
Jag berättade då vad som hänt, och hon satte händerna för munnen och utbrast "Oh min Hugo".

Så nu är det STOPP för att ensam gå i trappan, jag ska hädanefter leda upp Hugo, Alice och Malin för trappen så att ingen av mina älskade någon gång riskerar att ramla igen.

Klockan sju kom de tillbaka då hade han fått såpbubblor av sköterskan och en sköldpadda i plast för att han var så duktig. Nu tar han igen sig hemma och vilar. Han får leka som vanligt men måste vara under ständig uppsikt de närmaste 12 timmarna.

I övrigt så fick vi med hjälp av farfar upp hyllan i köket och på Alice rum igår. Blev riktigt fint.

Passade på igår att ställa en fråga till tvillingbröderna Abbott på chatten på hd.se. Min fråga handlade om vem som helst passar den andre så att den får göra mål: Chris Abbott svarade att han hellre passade Cam, för om det var så att han skulle missa så kunde han tracka honom för det.
Pratade också en stund med Margot i telefon, hon hade fått sina nya glasögon och var helnöjd med dem.

Återkommer under dagen med mer info.