onsdag 25 februari 2009

Inköpsdag

Idag ska det köpas köksbord...Jag och Malin ska åka till IKEA idag efter jobbet, farmor och farfar kommer in och är barnvakter under tiden.

Igår präglades dagen av kunglig rojalism och prinsessförvlovning. Jag är lite barnsligt förtjust i det där, jag vet inte varför men det är väl något spännande som attraherar mina sinnnen. Att vi i Sverige har ett kungahus som är lite mytomspunnet och så. Sedan finns det massor av saker kring dem som inte är riktigt modernt, men det är ändå det mytiska och skimrande och deras arbete för Sverige i världen som ska lyftas fram anser jag. Kul att hon får gifta sig äntligen med sin Daniel.

Tyvärr kunde inte AIK hjälpa Rögle mot Djurgården igår. 2-2, gav stockholmarn ytterligare en poäng och nu har RBK fyra poäng upp till säker mark. Sex poäng kvar att spela om, och matcher mot Linköping och Hv71 - det ska normalt sett inte gå...men "it aint over until the fat lady sings" som man brukar säga.

Idag är det Askonsdagen - enligt almanackan - är det då färdigätit av semlor??? Hoppas inte de menar det...

Nu ska jag fortsätta med mitt..

P.S Skid-VM pågår - vi har lite oflyt kan man säga - men idag är det lag-sprint och där brukar Sverige vara bra. Heja Sverige! D.S