torsdag 5 februari 2009

Ingen Alvaro i HIF

Det blir svårt att få till Alvaro och Henke i samma lag. Jag hörde att Alvaro med 99 procents säkerhet går till Örgryte. Hyfsat anfallspar med Mackan Allbäck. Men jag tycker HIF gör rätt som släpper Alvaro, vi måste fokusera på att få Henkes signatur. Jag tror att hans medverkan gör HIF bättre. Även om han inte är en 20-måls man längre så är han oerhört viktig i uppspelen och framspelningarna. Dessutom tror jag att mixen mellan gammalt och ungt som HIF har nu ska kunna bli bra. Nyförvärven Erik Sundin (från Trelleborg) och Marcus Holgersson (Ängelholm) tillsammans med gamle räven Magnus Arvidsson (Halmstad) kan vara en god blandning. Unge målvakten Oskar Berglund är trött på bänken i HIF och blir utlånad till Assyriska i Södertälje.

Igår blev det inget körande till huset kvällstid. Malin var en stund i Bjuv och Alice var hemma hos Ella och sedan hos Emina tillsammans med Ellas lillebror och deras mamma. Jag och Hugo hade en lugn stund, jag skruvade ner lite hyllor och klädhängare. Samt löste en del sudoko och korsord. Pimplade nästan en hel kanna kaffe själv.

Malin var inom affären och handlade lite och kom vid 20:30-tiden.
Idag kommer jag dock att köra förbi huset, även om det inte blir förrän till kvällen, eftersom Malin ska jobba ikväll.

Jaha, då ska det vara fritt fram för kärnkraftsbyggen igen i landet. Alliansen har tydligen enats om att man ska upphäva förbudet om att bygga nya kärnkraftverk, samtidigt som man satsar stort på vindkraften. En bra och en lite mindre bra sak alltså. Brukar vara så när staten tar beslut.

Nu ska jag fixa en text till....som tydligen blivit över....