lördag 28 mars 2009

Live från kärlekshelgen..

.. och inte ligger man på latsidan och sover inte :). Klockan 06 vaknade jag, piggast. Således är inte min älskade make, som stensover. Han tittade just upp, och mumlade - jaha, jag trodde du satt på datorn... Och det är ju just vad jag gör:)

Sovit som en stock. Proppmätta. Vilket underbart ställe:

http://www.2rok.se/

Började med lite sparkling med jordgubbar. Därefter åt Martin sill, med snaps och öl. Själv tog jag vitlöksbröd med parmesancreme, marinerade oliver mm. Magiskt gott. Hundra smaker i munnen.

Gott rött vin till min kyckling, och Martins kalvfile. Godaste potatisgratängen i världen!

Rundande av med, för första gången för mig, chokladfondue. Farligt gott. Doppade bla maränger. Och jordgubbar. Och frukter. Och marshmallows. Med lite dessertvin till.

Cafe au lait på det.

Proppmätt.

TACK älskade Niklas!

Lite taxiservice till hotellet där vi bor. Jättefint hotell med liten terass. Mår supergottigt får vi allt säga.

Dagen idag? Shopping, strosa runt, hoppas fynda en vårjacka.

Vädret? mulet och lite småregnigt.

På TVn? Teletubbies. Jag är nog vaken för tidigt :)

Missa inte Earth Hour ikväll, mellan 2030-2130. Min älskade har nu propsat på detta i 2 veckors tid. Så när jag nu frågar upp om man stänger av exakt allt, så absolut. Varav min fråga då blev, - jaha, även TVn? Gissa vad min miljökille svarar? - jo, egentligen är det ju även Tvn, men det är ju mitt i VM-kval fotbollen.

Så var det med den miljön :D

Trevlig lördag kamrater!