onsdag 4 mars 2009

Magsjuka, kräkningar och hockeyslutspel

Helgen var ju trevlig i och för sig efersom vi hade en fest hemma i lördags där vi fick visa huset för faster Lisbeth och Margot. Men på kvällen blev jag magsjuk, inte bara på grund av allt vin utan det måste ha berott på något annat också, eftersom Malin dagen efter också insjuknade. Jag var såeldes hemma måndag-tisdag (därav inget bloggande). Flera på mitt jobb var också drabbade, kanske något som går...

Barnen har klarat sig, peppar peppar....

Annars har det väl mest handlat om hockeyslutspel och hockeykval. Ny tränare för Rögle: Gunnar Persson från Borås HC, som är nygammal tränare i klubben. Kanske är han rätt man att leda laget tillbaka till Elitserien? Vad vet jag...Tillsammans med fd målvaktsstjärnan och videocoachen Magnus Wennström ska de leda laget genom den kvalfyllda kvalserien. Jag tror att det svåraste motståndet blir SSK, Leksand och AIK...

Skellefteå får ta sig an Linköping i SM-kvartsfinal. Jag tror inte alls att det blir en lätt match för LHC, tips 2-4 till LHC i matcher.

Längtar till fotbollssäsongen med HIF...även om de går trögt i träningsmatcherna....Fick tufft motstånd av div 2 laget Ramlösa Södra sist (Seger med 3-2).

Förhoppningsvis blir laget bättre ju närmare premiären man kommer....

Ha det!