onsdag 12 augusti 2009

Vilken film!

Jag och Malin såg en fantastiskt bra film igår kväll; Max Manus. Handlar om andra världskriget och tyskarnas ockupation av Norge och motståndsrörelsens frontfigur, Max Manus. Spännande rakt igenom.

Igår röjde Malin och Hugo i trädgården, de klippte ner vissna häckar och trädgrenar, rensade ogräs och annat som behövdes tas bort, jag klippte gräset. Blev riktigt fint. Har fått en hel del stora äpplen från vårt äpppleträd, ska bli kul att smaka....kanske i en äpplekaka?

Sportmässigt är det annars en "intensiv period" med HIF i både Allsvenskan och Svenska Cupen att följa och nu har Rögle gått på is också. Har varit helt övertygad om att tennisspelaren Robin Söderling ska ha bragdguldet efter sin finalplats på Roland Garros i Paris, men om Rögle klarar sig kvar, ska fanimej den klubben ha bragdguldet. Utan Tjärna, bröderna Abbott och Kung Kenny, det är avbräck som vilken klubb i landet, till och med Färjestad, skulle känna av. Späjnnande dock att Gunnar Persson lägger upp träningen lite annorlunda. Rögle var sist på is av elitserielagen, och man tränar bara en gång om dagen, men dock ett tre timmarspass, med paus emellan, han vill skapa så matchliknande situationer som möjligt.
Med HIF kan det barka vart som helst. Henke skadad, Lantz skadad, + några andra "startspelare" med småskavanker kanske laget inte orkar ända fram. Men topp fem tror jag de klarar. Men jag unnar mr Helsingborg, Henrik Larsson att få avsluta karriären med ett SM-guld.

Nu ska jag fortsätta...måste hem och hämta telefonen, glömde visst den hemma...Därför det varit så tyst på morgonen, ingen som ringt....

Bara 24 dagar kvar.....till Sunny Beach!

Ha det, mina vänner!