fredag 6 november 2009

Fredag fm

Efter jobb och dagis igår torsdag var det stora Städardagen hemma hos Dybergs. Rengöring både på ovanvåningen och nedervåningen, utplockning av sommarkläder och inplockning av höstkläder, vantar och mössor. Tvätt i massor, dammsugning och allmän röjning. Barnen hjälpte oss att torka golven, de är så duktiga.
I övrigt lugn TV-kväll med lite kaffe därtill, lade oss relativt tidigt, skönt.
Malins förkylning är något bättre om nu bara den eländiga hostan kunde ge med sig.

Igår lämnade vi också in bilen för dess första besiktning - resultat: UA, utan anmärkning.

Idag fredag är det 377 år sedan som Gustav II Adolf stupade i Lützen.
Fredagen så: Jobb för både Malin och mig, dagis för barnen, sedan blir det myskväll.

Malin ska jobba hela helgen. Jag och barnen ska fixa lite i trädgården, räfsa löv och plocka in lite grejer som inte tål när kung Bore tar greppet om vädret.

Kul förresten att se Foppa tillbaka på internationell nivå i hockeyn, även om han inte gjorde några poäng den här kvällen så tror jag att det betyder en hel massa för de yngre killarna att få spela ihop med en legendar - och Sveriges genom tiderna bäste ishockeyspelare.

Nu ska jag fortsätta här på kontoret, dra i lite trådar, ringa lite folk och skriva en och annan artikel till årets sista nummer.

Ha en fortsatt bra dag mina vänner!