måndag 5 april 2010

AnnandagPåsk

.. och mamma är ledig!
Har jobbat hela helgen, så Martin och barnen har fått kamprera själva i påskmyset :)

Lördagen var Alice på kalas på Busfabriken, skojsigt! Martin och Hugo var hos Margot en stund.
Direkt därefter hämtade de mig på jobb, vidare till Bjuv för påskmiddag. 
Därefter hem i uterummet för lite rödvin med Martin, tända ljus och myspys.
Tills vår granne i andra kvarteret dök upp. Och började skälla för att vi körde bil igenom deras kvarter som är bilfritt.
Och var det inte Martin, var det minsann hans fru.
Och inte gav hon sig heller. Till saken hör att vi ALRDIG kört där, det går knappt, smalt som en cykelväg. Dessutom skulle vi inte tjäna en sekund på det. Dessutom bor vi längst ut i vårt kvarter, så vi kör inte igenom vårt egna kvarter ens för att komma ut på storvägen. Varför skulle vi då köra igenom hennes jävla kvarter?
Tur Martins tog samtalet, aningen lugnare än mig. Jag hade jagat henne genom Raus, med spade! :)

Det som avgjorde att det var vi i denna sak, var att det var en sån bil som vi har. Vilket 7000 andra Helsingborgare oxå har.

Kärringjävel. Kort och gott. Och en osöt hund hade hon oxå.
Hade jag gått fram hade jag sagt exakt samma sak till henne, att hennes hund bajsar på vår gård, jo minsann, det är klart det är den, ser ut exakt som hennes hund osv... Blodtrycksförhöjande!

Älskade Skellefteå AIK vann i Jönköping. Idag fortsätter vi hemma. Hävdar att AIK vinner matchserien med 4-2. Står fast vid det. Final mot Jyrgården.

Vädret?
Regn. Mulet. Mysarväder.

Idag? Kalas hos Margot.
Hockey på 9:an.
Fortsätta snyta mig.

Hugo kollar Bröderna Lejonhjärta. Halvrädd men ska se det ändå.
Alice över på att läsa och ljuda.

Såg filmen Så Olika igår. Sådär enligt mig. Bra enligt Martin.

Kaffe i mängder.

Vi hörs igen! Hejja SAIK!