onsdag 28 april 2010

Onsdagkväll

... och Martin och jag sitter i uterummet och njuter. Fortfarande riktigt varmt ute, även om klockan är hyfsat sen. Annars har kvällarna i veckan vari lite kalla.
Har vattnat mitt gräs, som alla fåglar har en benägenhet att äta upp. Dessutom har dom mage att flyga till fågelbadet, dricka, bada lite, för att sen återgå till att äta upp mitt gräsfrö.
Skämmes! Dom borde skämmas!

Och av det gräs som kommit är det mest ogräs. Det bryr jag mig inte om. Det täcker nästa bättre =)

En dag i städandets tecken.
Skönt när det är klart.
Nu går tvättmaskinen. Sen håller vi helg från städandet tänkte jag.
För... imorgon kommer mormor och morfar!
Och barnen vet ingenting. Ska bli roligt att se deras reaktion när vi hämtar dem på flyget.
Ska bli så skoj med besök!

Idag har vi varit på utvecklingsamtal för Alice. Gick kalas, och hennes fröken avslutade med orden att vi skulle vara så stolta. Då börjar jag gråta. I vanlig ordning =)

Sötaste Hugo har idag plockat tuplaner i trädgården. Han var så glad att de äntligen hade börjat blomma ut, att han plockade lite till mamma. Bara blommorna då, inga blad eller stjälkar =)

Har ännu inte kommit mig för att boka en klipptid. Ser för gräslig ut i håret.
Döljer det med hårnålar =)
Billigt. Kostar 9.90 på ICA, istället för 450 kr för en klippning hos frissan!

Längtar efter bästa Ullis!

Nu dags för kortspel med Martin. Allt för en seger.
Återstår att se hur kvällen slutar, då vi båda är lika usla förlorare =)

Vi hörs igen!