onsdag 21 april 2010

DERBYSEGER

Årets viktigaste match vanns av HIF. Derbyt på hemmaplan mot Malmö FF, slutade 2-1 till mitt kära Håijeff. Och fortsatt serieledning, nu med fem poäng.
Enligt lagkaptenen Marcus Lantz, körde man över "iff-iff", men det kan jag inte säga något om eftersom jag inte var på plats. +3 grader och hällregn lockade inte mig till Olympia. Erik Hamrén och Marcus Allbäck borde ta och slå Edman, Lindström och Lantz en signal inför kommande landskamper. Men det brukar ligga någon form av förbannelse över spelare i HIF och landslagsledningen, varför vet jag inte.
Nästa match är mot trean Mjällby, som överraskat hittills, på anrika Strandvallen, (där jag för övrigt tränat många gånger, intill ligger nämligen Blekinge Idrottsförbunds anläggning Hällevik). Men det blir en match utan Lantz, han är avstängd efter tre varningar. Ingen kamp mellan Grahn i MAIF och Lantz på mitten. Får bli någon annan som kliver in på Lantz position, misstänker att det blir Bergholtz.
Vad gäller nästa hemmamatch mot regerande svenska mästarna AIK, ska jag se den på plats, förhoppningsvis ihop med svärfar.

Rögle blir brandskattat på spelare, förutom alla "utlänningar" i truppen så försvinner Mattias Sjögren till Färjestad, men man får en tre-tränarelösning, med Roger Hansson, Björn Hellqvist och Kenny Jönsson, något klubben länge velat ha. Någon som lagt märke till initialerna? R B K, "RBK tar över RBK"....:-)

I övrigt så var Malin och Hugo duktiga igår, de målade uterummets ena vägg, barnens utemöbel tog Hugo hand om, Alice målade kökspallen när hon kom hem från dagis, Malin planterade blommor och lade ut gräsfrö på vår lilla jordfläck i gräsmattan, blir riktigt fint nu när solen och regnet ömsom turas om.

Skulle varit i Stockholm tisd-onsd men askmolnet satte stopp för det. Stannade hemma, ville inte bli sittandes i Sthlm på obestämd tid.

Så då var det nog det hela för denna gång, bilder från uterummet och de olika möblerna kommer snart ut här på bloggen.

Ha det gott tills vi hörs igen...


Nu kaffe...