onsdag 21 oktober 2009

Onsdag kväll

Sitter framför TV:n och ser Bonde söker fru, med en kopp kaffe i handen. Längtar efter att Malin ska komma hem från jobbet.
Barnen sover gott sedan en stund tillbaka. Alice sover tillsammans med nallen Nimbus som hon fått låna hem från dagis. Det är en nalle som alla barnen på dagis får ha över en lång helg, och sedan ska man skriva ner vad de gjort i en bok som Nimbus har i sin väska. Han har också cykelhjälm och egen tandborste med sig.
I morgon är det höstfest på dagis, de ska till skogen och ha roligt. På eftermiddagen är det "Öppet hus" så föräldrarna får komma och hälsa på en stund.

Idag har det varit myslunch med Malin - bakpotatis med god fyllning. På jobbet har det mest varit siffror istället för ord - budgettider. Men jag tror att jag i stort är klar. Nu ska bara intäkterna in, så är den klar. Åtminstone än så länge, den ska godkännas också. Men det är inte mitt beslut.

Jaha - Henke tackar för sig. Sveriges genom tiderna bäste fotbollsspelare (har ju inte tex Nacka, Gre-No-Li, Simonsson och Hamrin i minne) lägger av - det är han värd. Så mycket som han skänkt till Sverige och HIF är ofantligt. Jag tackar honom och önskar honom lycka framöver.

Tycker att Hasse Backe eller Jonas Thern ska ta över landslaget.


Nu ska jag tända lite värmeljus och höja mysfaktorn här hemma.

Vi höres!