onsdag 14 oktober 2009

Onsdagkväll

... sitter och våndar mig igenom Bonde söker fru. Aningen genant, och aningen för tyst på vissa av speed-dejterna, för att jag ska vara helt bekväm i min tvtittning... :)

Dagen idag? snölängtar. Barnen har fotograferas på dagis. Lunchade med Martin. Alice och jag har varit och handlat. Alice önskade ärtsoppa till middag, så det fick det bli. Och gott var det.

Vädret? underbart kallt. Snö? nääe.

Alice sover. Hugo på gång. Han slumrade en stund i eftermiddag, så han är nog med en stund in i fotbollsstarten idag.

Dricker för mycket kaffe, för att min halsbränna ska vara helt nöjd med mig.
Köpte en kaffesort denna gången, som vi aldrig haft. Och vips. Den var riktigt god.
Vilka fynd man kan göra när man vågar ta ut svängarna så :)
Glömde dock köpa pepparkakor och glögg som jag hade tänkt. Och skumtomtar. Och julmust.
Nej, nu börjar jag julpynta.

NattiNatti.