fredag 19 mars 2010

Fredaglunch

... och jag har varit oväntat rationell hittills, särskilt med tanke på hur det kändes när dagen startade. Segast, och supertrött. Martin och jag har nu insett att vi inte kan vara vakna till 02, då vi har två sötisar som gärna vaknar vid 0530-0600. Vår ålder tar helt enkelt ut sin rätt :-)

Iväg och handlade födelsedagspresenter med barnen, till Ella och Emma. Kalas ikväll för Alice vid 17:00.

Hem, storstädade, vilket jag inte alls trodde skulle bli gjort idag. Vilket jag egentligen skulle ha gjort redan igår, men snyggt sköt vidare till idag. Sen kommer det liksom ikapp, och idag ville jag inte alls. Men vips är det gjort. Och grymt skönt.

Lunch. Räkor.

Hugo sitter i badkaret, Alice myser.
Laddar för kalas.
Glitter till hårert fixat!

Kaffebrist. Händer sällan, men idag har jag inte hunnit. Visste att det var nått som var fel. Det är ju kaffet.
Härligt med laster som gör en beroende. Behöver ju säkert fler. Not.

Idag åker älskade Ullis till Thailand. I nästan 3 veckor. Grymt skönt för dem, och grymt avis är jag.
Särskilt då det regnar ute.

Ska iväg vid 15 och passa Hilda. Återstår att se om hon blir lika glad att se mig, som tvärtom :)
Ska tokhandla på Åhlens. Det gillar alla barn!

SKELLEFTEÅ AIK. Det räcker så.

Mauro och Pluras kök är underbar TV.

Kvällen? vin med svärmor.

Inte för att jag egentligen bryr mig, men måste se om Willy klarar sig ännu en vecka. När folket röstar kan det gå hursomhelst.

Marcus Birro. Gillas.

Vädret? Efter regn kommer solsken...kanske.
Ser inte ut så, även om ordspråket är fint.

Köpt nytt läppstift idag. Letat länge efter exakt den färg jag ville ha. Och idag låg det där, mitt framför ögonen. Billigt var det oxå. Nästan. Lever i tron att det var billigt, då jag har en tendens att tappa bort läppstift.
Men färgen är perfa.

Helgen i övrigt?
Alice kalas på söndag igen. Jag jobbar lördag och söndagkväll. Vårstökar lite på det.

Nu kaffe.

Vi hörs igen!