onsdag 17 mars 2010

Onsdagkväll

... och Alice och jag sitter under täcket i soffan, kollar "halv åtta hos mig".. Myspys.
Dessförinnan har vi badat badkar, ätit middag, tvättat, gjort handlingslista. Blev som mycket att komma ihåg helt plötsligt kände jag. Och jag och mitt planerade kände direkt att detta kunde bli stressigt, om jag inte lade upp en plan och en handlingslista :)
Och en kom-i-håg lista.

Nu kan jag slappna av i soffan. Men kaffekoppen.

Dagis idag. Martin har jobbat. Jag har gjort ingenting. Årets slöaste dag. Minstsagt. Och superskönt.

Imorgon blir det storstädartorsdagen.

Alice har idag varit på konserthuset med dagis. Kollat teater/konsert. Lyrisk.

Helgen? Alice på 2 kalas. Vin med svärmor, jobbarhelg, passa Hilda en stund, Fortsätta njuta av våren, och "göra" lite mer vår ute.

Vädret? solig och fin dag. Varmare i luften. Ja, det är nästan shortsväder. Bara nästan :)

Måste bli duktigare på att använda mina muffinsformar till annat än bara muffins ser jag, och har läst idag. Går ju ha till massor av saker.

Jag ska bli faster igen. Fantastiskt skoj och mysigt! Jag är i startgropen för att börja shoppa bebiskläder. London blir ett utmärkt tillfälle!
Alice tycker att bebisen kan heta antingen Robin eller Tina.

Diskmaskinen går som ett skott. Bästa som finns, kommer aldrig mer att kunna vara utan.
Så underbart skönt. Och alltid bortplockat på diskbänken. Lyx.

Imorgon börjar slutspelshockeyn. Jiihaa! Mot Guldet..

Kollar flygpriser, ifall vi skulle flyga upp en helg i april, ev över Valborgs. Nalta sugen.

Vi hörs igen!