tisdag 30 mars 2010

Sex poäng

Igår skedde något som inte hänt på jättelänge....jag fick se båda mina favoritlag ta tre poäng, Rögle vann  borta mot Leksand i Kvalserien (4-3) och HIF slog tillbaka IFK Göteborg hemma på Olympia (för övrigt Sveriges vackraste gräsmatta) med 2-0. På tre matcher har man inte släppt in ett enda mål och gjort fyra framåt. Bra gjort utan Henke i laget, det är både och. En ledargestalt på och utanför plan, men kanske viktigare för de yngre spelarna som exempel än som spelmotor, och kanske också ett hinder för de andra i laget, då alla tänkte "ge bollen åt Henke så gör han mål"...Nu tar alla ansvar och kan förlita sig på sin egen förmåga. Men visst saknas Henke i klubben, HIF gjorde ett av de största misstagen någonsin inom svensk fotboll när man inte knöt upp honom som tränare....

Rögle bytte tränare efter två rundor i Kvalserien, har varit lyckat hittills, om det var rätt ersättare vet jag inte, men däremot minns jag att Pelle Svensson var en riktig RBK-hjälte som "gick till jobbet" varje dag. Han är också den som gjort flest matcher för klubben. Kanske kan betyda något.

Just  nu är det hockey på TV, Skellefteå spelar avgörande match mot Färjestad, må Västerbottningarna vinna detta. Om inte så för husfridens skull, alltid roligare om andra lag än HV, Frölunda och Färjestad går vidare....
Nu är kaffet slut och mina ord börjar sina så nu får jag stänga igen för idag...

Ska läsa saga nu..

Godnatt!