tisdag 28 oktober 2008

Hårt mot hårt

Igår var det en dag som går till historien....det var tänkt att barnen skulle vara ute i Bjuv och leka med kusinerna Simon och Elin som är på besök hos farmor och farfar, men eftersom de inte lyssnade på hela dagen och mest ställde till ofog, så fick de stanna hemma, ett effektivt sätt att få dem att lyssna eftersom de sett fram emot att leka med dem länge. Ibland måste man sätta hårt mot hårt.

Det var också tänkt att jag, Malin, Oscar, Petra, Sofie och Fredde skulle gå ut och äta. Men eftersom både Petra och Fredde var sjuka så ställde vi in det.

Färjestad borta 3-2, Frölunda hemma 6-3, Rögle är på gång...Nu trea i tabellen vem hade kunnat tro det. Man får vara glad så länge det varar och så länge de kan vara den sammansvetsade grupp som vinner och förlorar tillsammans.

HIF möter GAIS idag borta på Ullevi, hoppas naturligtvis på seger, men med berg-och-dalbane-laget HIF vet man aldrig. Ryktas dock om att Henke kan vara tillbaka mot AIK.

Idag säger jag också grattis till min gudson Simon som har namnsdag.

Idag ska jag ha ett möte med en norrman som ansvarar för en norsk tidning liknande vår, vi ska se om vi kan hitta samarbetsmöjligheter.

Idag börjar Malin sin praktik, ska bli spännande att se hur hon trivs där. Men det kommer gå bra, hon är så duktig och professionell.

Snart dags för ett annat möte...Måste förbereda mig med kaffe och dylikt...

Ha en fortsatt bra dag.