onsdag 15 oktober 2008

Rögle-seger och äpplekaka

Malin och Alice bakade en ljuvligt god äpplekaka igår, Alice skalade äpplena och gjorde själva pajskalet. Detta avnjöt vi med vaniljsås till..Mmmm! Superbt.

Dessutom gjorde Rögle det otroliga, slog Linköping hemma med 3-2. Fick ytterligare en skadad men, seger ändå. Nu är det Djurgården borta, sedan Skellefteå hemma (och då är jag och Malin på plats). Läste i HD att Rögle tagit minst en poäng i de fem senaste matcherna, och nu ligger laget på femteplats.

I morgon bär det av till München....ska ta mig till Kastrup och sedan flyga därifrån. Blev uppringd från en av arrangörerna som berättade att någon kommer att möta mig på flygplatsen i München med en skylt: "MARTIN DYBERG", sådan mottagning har jag aldrig fått förr.

Nu ska jag skriva lite på nyhetsblocket till nr 11, årets näst sista nummer. Igår släppte vi nr 10 till tryck och nu är det så dags för nr 11 med materialdag 29 oktober. Det går i ett.

I morse när jag lämnade Hugo på dagis berättade fröknarna att han målat på staffli, och resultatet var enligt honom själv: SNYGGT. Samtidigt hade dem spelat lugn pianomusik på stereon, då hade Hugo sagt: Mysigt.

HÖRS!