onsdag 29 april 2009

Barnen..

.. i badkaret. Har hjälp mig här ute och vattnat, småplockat bort gamla blommor mm, så nu åkte "trädgårdsbarnen" små i badkaret.

Martin och sitter i uterummet och myser med kaffe, dator och Aftonbladet.

Dagen idag? Barnen har varit nere på Råå vid vattnet. Hugo hade badat fötterna ( med skor såklart). Supernöjd enligt dagisfröken. Vilket jag absolut kan tänka mig.
Alice hade förklarat att jag jobbade i ett brunt hus nere på Råå. Som tandläkare!
Passade ju mig utmärkt, med tanke på min glädje över att få gå till tandis. Har haft ont i munnen sen jag var där sist. Så nu sitter jag hemma och inbillar mig att han petade lite extra, för att jag skulle få mer ont...

Plättar till middag. Stekta i ett kök på +45 grader.

Eldningsförbud råder. Trist till Valborgs. Men klokt. Törs inte ens ha igång grillen hemma. Livrädd att det ska sprätta.

Kvällen lugn. Tidigkväll.

Börjar jobba 07:00 imorgon, barnen iväg på dagis. Martin hämtar dem sen när han sluter 12:00, så kommer jag vid 14:00. Sen firar vi lite Valborgs!

Vi hörs!

//Malin