tisdag 21 april 2009

Inte denna gången heller

Nej det gick inte denna gången heller. Att statistiken och historiken ska vara så stark. HIF förlorade årets första match på bortaplan i Örebor på den förhatliga Behrn Arena. Jag vet inte om det är konstgräset eller ad det vberor på men det är förgjordat svårt att ta poäng för di röe på fd Eyravallen. Jag har dock varit med om att se en HIF-seger i Örebro, på den tiden när jag pluggade i Molkom åkte jag och några kompisar (varav en av dem av någon anledning :) är ÖSK-fan. Jag minns att Erik Wahlstedt inledde målskyttet och de två norrmännen Stig och Björn Johansen (ej brödrar) ökade på till slutställningen 3-1. Men detta kan ha varit 1998 eller 1999. På 2000-talet har HIF bara en seger....Likadant är på det Örjans Vall i Halmstad, sist ledde HIF med 2-0 men matchen slutade 2-2. Sviten av förluster på Örjans Vall är dock längre, där tror jag inte HIF vunnit på över 25 år.

I övrigt så åkte vi förbi BK efter att jag jobbat klart....Sedan såg Alice och Hugo, Edward Scissorhands, som vi lånat hem från Telia digital-TV. Hugo somnade sittandes i soffan kl 18. Trött efter en lång dag på dagis.

Malin lade sista handen vid bröllopsplaneringen efter samtal med Sofie...

Tillv år förvåning upptäckte vi också att Fredde (den spjuvern) lagt ut bilder på mig och Malin på sin FB-sida....Men men .....Jag har fler bilder Fredde...:D

I morse vaknade vi vid 7. Duschade oss och gick till dagis.

Jaha gott folk, det var vad jag kom på denna gång.

Ha en underbar dag ...

//Martin