torsdag 30 april 2009

Valborgsmässoafton

Idag ska vintern sjungas ut, även om det på vissa platser i vårt avlånga land fortfarande ligger kvar snö, så kan vi göra vårt bästa genom att klämma i, i sångerna runt majbrasorna. Något som det inte blir något av, här i kommunen råder eldningsförbud (brukar bara utfärdas i juli) men nu är det redan så torrt i april månad att ingen eld får uppgöras. Jag tror man får grilla, men man vågar ju inte testa....

Igår hämtade jag mina nya brallor, sitter som en smäck. Har de idag på jobbet.
Hugo sa till mig i morse att jag inte fick ha mammas byxor på mig (hon har ju också ett par röda)...

På fredag är det arbetarrörelsens stora dag 1:a maj. Undrar hur många som tågar med Mona Sahlin nuförtiden....Enligt alla undersökningar tappar de väljare hela tiden....Såg att Piratpartiet är på väg in i EU-parlamentet...Kanske borde bilda Clownpartiet. Politik är alltför allvarligt för att skojas bort, man bestämmer över männsikors liv, då kan man inte basera en politisk idé på en enda fråga och driva det i fem år i EU-parlamentet. Igår i HD hade man intervjuat kommunstyrelsens ordförande om vad han skulle göra på 1 maj (han är moderat); Jag ska flytta och bära kartonger....

Rasmus Jönsson mot AIK 3-0. Vilken fantastisk talang han är. Enligt tidningar och TV gjorde HIF sin bästa halvlek på hela året i den första igår mot AIK på Råsunda. Bådar gott inför derbyt som jag och Malin ska följa på plats på Olympia. Årets första livematch för mig...Måste bli fler känner jag.

Morsan och farsan kommer in i kväll, de skulle ha häcksaxen med sig, jag måste klippa fram brevlådan nu när häcken blommar.

Bara halvdag idag, hem vid lunch. Skönt...