tisdag 16 september 2008

GÄSTKRÖNIKER DEL2

Ha, jag har återigen mutat min in i etern. Passade på när bloggredaktören inte kunde neka direkt. Detta skulle jag vilja kalla kvinnlig list. Och ett pjeng till mig.

De två små barnen sover, efter en långdag på dagis. Martin har som Ni läst, jobbat och slitit. Jag har påbörjar min psykologikurs, både del A och del B. Detta ska jag göra under 2 veckor, vilket ger mig grym prestationsångest, då jag vägrar nöja med mig Godkänt. Psykologi är, vad det verkar, riktigt roligt att läsa. Intressant, där man i varje tema kan välja att tolka åt olika håll och kanter. Den man sist av allt vill tolka, är dock en själv (:

Mörkt ute. Tänt ljus. Hösthärligt.

Det drar ihop sig till AIK premiär. Mot Rögle. Kamp direkt. Och spännande. Och äntligen.

IDOL om 10 minuter. Har tre favoriter hittills. Frågan är om någon av dem når finalen. En annan favorit som definitivt når finalen är Anders Bagge. Nice guy!

Dricker kaffe. I alldeles för många mängder. Idag har jag druckit ett Italiensk kaffe, som var sååå gott. Måste letas upp i någon butik.

Imorgon är det dags för Alice att gå till läkaren, för att kolla polyperna. Timmen efter är det dags för mig att gå till optikern och kolla ögonen. Har redan ställt in mig på brillor, ser dem tom framför mig. Detta innebär såklart att de inte finns i verkligheten.
Men jag passar skitbra i dem (:

Amy Macdonald. Bäst just nu.

Kollat om hockeybiljetter. Finns sittplatser. På rad 1. Jag vet inte om jag får ut den bästa behållningen därifrån. Ska forska vidare.

Kollat tågbiljetter, liksom flyg. Skiljer några tusenlappar. Vem flyger för 16500 kr inom Sverige?

Ny serie på TV idag. Maria Värn. Hoppas den är så bra som den verkar. 4 delar är dessutom helt lagomt.

Sett en sån snygg kofta på Lindex idag. Vill ha. Måste ha. Tror dessutom den skulle passa kanonbra till mina nya brillor som inte finns i verkligheten. Vilken modeguru jag skulle bli.

Nu återlämnar jag till chefsbloggaren igen. Tack för mig.

Tips: Missa inte Lavazza. Underbart gott.

Ha det så bra så länge Stjärnljus önskar Malin, gift med chefsbloggaren, tvåbarnsmamma, som är sekunder ifrån att börja julpynta.