måndag 22 september 2008

Halv dag

Har varit hemma på förmiddagen, eftersom Malin var på skolan och hade föreläsning mellan 08:30 - 11:00. Förvånsvärt lite i mailboxen, men det kan bero på att jag hunnit titta av den i helgen.

Postfacket var så klart fyllt, med konkurrent-tidningen (som hade en bild med som var tagen av mig, vilket de också korrekt angav) och annat smått och gott, bland annat en post-mässa i USA. Varför får jag den? Jobbar jag med post? Ibland undrar man om de sett över sina utskick och vilka de når? Visserligen har jag skrivit en del artiklar om post-Kyoto, men det handlar ju om allt annat än post...:D

I morgon är jag i Sthlm, ska utse vinnaren av Swedish Recycling Award 2008.

För övrigt ser mitt skrivbord ut som om det drabbats av en tsunamikatastrof, jag är egentligen en ordningsam människa som tycker om när det är städat, rent och enkelt och klart runt min arbetsplats, men av någon outgrundlig anledning så har stöket bara eskalerat. "Högen för administrativ mognad" växer med några centimeter för varje dag...

Igår var jag och barnen, ute en snabb runda i Bjuv och grillade. Malin passade på att skicka in en tenta, hon är så duktig och effektiv, min Malin.

Längtar faktiskt nu till den planerade festen med stort F.

I helgen ska barnen vara i Bjuv, då ska jag, Malin, Sofie och Fredde ut och prova några öl på någon av stadens pubar.

Förresten - Grattis Sofie till titeln Sydsvensk Mästare i florett för damer. Grattis också till Västerbotten som för första gången på 26 år tog medalj i TV-pucken...

Tills vi hörs igen...Adjööö!