onsdag 24 september 2008

Stockholmsresan

Igår var jag så till Stockholm. Träffade juryn, och vi satt under några timmar och bedömde de inkomna nomineringarna. Nu har vi fyra slutkandidater och en vinnare. De fyra kandidaterna kan ni se på www.recyclingaward.se. Men vinnaren talar jag inte om....

Fick skjuts av pappa tillbaka från Ängelholms flygplats - landade tio i sju och blev hämtad vid tio över nio :D
Han var på någon bilvisning i Ängelholm.

Jaha, Rögle förlorade i går mot Modo (Luleå nästa), HIF spelar idag mot Kalmar FF på Olympia. Hade varit "kaga" att vinna mot smålänningarna och ytterligare spetsa till guldstriden, även om inte HIF har ngt med den att göra längre. Men sedan möts Elfsborg och Kalmar i en ren seriefinal nästa omgång och då är det ju spännande om det bara skiljer en poäng dem emellan.

Såg sista minutrarna av "Maria Wern - Främmande fågel" i går, den är riktigt bra. Två delar kvar.

Min författarfavorit Olov Svedelid avled igår. Han som skapat min polishjälte Roland Hassel.

Har precis satt i mig onsdagsfikat - en muffins med hallon och vaniljkräm.

Såg förresten fyra kändisar igår i Stockholm, Göran Johnsson, fd ordförande i Metall, Bo Könberg, fd sjukvårdsminister, Sven Nylander, fd häcklöpare och Leif Silbersky, toppadvokat.

Mera kaffe och sedan intensivt nyhetsnotis skrivande...

Mina vänner...tills vi hörs igen....Ha det bäst!