tisdag 9 september 2008

Saker och ting börjar hamna på plats

Det är tisdag och saker och ting börjar hamna på plats....En del stötestenar löstes igår...vi var uppe i Halmstad, jag och Jerker, och färdigställde montern till Sopoperan som startar idag med mässutställningen. Jag har tagit bilder som kommer läggas ut.

Läste på hd.se att ingen tror på Rögle - endast klubben själv...det brukar ju vara bra, när experterna nederlagstippar ett lag...däremot ska de stänga nybyggda LINDAB-arena under matcher, ingen får gå ut och röka....eftersom folk tidigare smugit sig in utan att betala....

Idag ska jag färdigställa alla nomineringar som inkommit till Swedish recycling Award och skicka dem till de andra jurymedlemmarna, så att de får tid att sätta sig in i de olika förslagen, sedan träffas vi i Stockholm, eftersom de andra finns där, och utser en vinnare som får ta emot priset i Göteborg.

Blir så j-la arg, när jag på Alice dagis får höra en mamma som säger om sin son "han har hosta och ont i halsen...". DÅ SKA INTE UNGEN VARA PÅ DAGIS - hade jag lust att skrika ut...Vi höll våra hemma i fredags på grund av att de var på väg att bli sjuka....men en dags vila och helg därpå gjorde susen....ska de nu bli sjuka igen för att de andra föräldrarna inte kan hålla sina sjuka barn hemma...(Men det är inte alla föräldrar som riktigt hajar det och som ser dagis som rena avstjälpningsplatsen)....Det stör mig något enormt....när vi är så duktiga.

Jaha, och så drar man in miljöbilspremien...Snyggt jobbat regeringen...! Det är det som är problemet med statliga bidrag, först så tenderar dem till att hjälpa en hel bransch igång och sedan stänger man dörren och branschen självdör inom några månader....

Nej nu är det hög tid för lite jobb.....

Tjenixen!