måndag 1 september 2008

Länge sedan sist

Det har gått en tid sedan jag sist bloggade. Tiden har varit knapp. Men nu tänkte jag att det ska bli lite skrivet och berättat om vad vi gjort de senaste dagarna.
Bland annat så har vi varit i Göteborg och bott på hotell, besökt Liseberg. Till barnens stora glädje.
Dagen på Liseberg bjöd på strålande väder (bilder kommer). Alice åkte en massa karuseller, och Hugo också. Det roligaste var egentligen att efter att jag och Malin försökt vinna i allehanda chokladlotteristånd, så försökte Alice. Hon ville ha en flaska full med chokladbitar, vi sa att hon fick försöka men att det inte var säkert att man vann just den. Men så klart prickade Alice in rätt siffra på hjulet och vann den 2-kilo tunga flaskan. Tror ni hon var lycklig?? Hon sa: "Ni försökte vinna men jag vann den."

Idag blir det en intensiv dag med många möten...ett uppläggningsmöte/planeringsmöte inför 2009 och ett informationsmöte vid 13:00.

När jag öppnade mailboxen idag hade det kommit ett trevligt mail från en läsare som "bara" ville berätta om att han tyckte tidningen var som han uttryckte det "suverän". Kul att höra direkt på en måndagsmorgon.

Idag spelar HIF-Hammarby på Olympia. Svårt, med tanke på tre raka förluster...Inget självförtroende och allt snack om Henkes eventuella flytt kan störa. Men mitt röd-blåa hjärta hoppas naturligtvis på mirakel...

Ikväll är det aktivitet på Alice dagis. De ska visa upp sin omgörning på dagis och berätta om vad de gör nu på hösten. Ska bli trevligt.

Skönt...är det förresten....att ha Ullis och Magnus med följe hemma i Sverige igen....

Nu ska jag lägga ut lite bilder från Liseberg.

Tjolahopp!