torsdag 25 september 2008

Så där ja

Så där ja, då var det ordnat med en del grejer. Tid att blogga lite...innan det är dags för en mugg kaffe.

Har varit ut på lunchen och betalat Malins glasögon, så nu är de på gång. Skönt, hon har behövt glasögon länge, kanske kan hon slippa huvudvärken nu....

Var in en sväng på OJ! också och gick till en snabbkassa, med max 5 varor tillåtna. Kvinnan före mig hade naturligtvis inte uppmärksammat den skylt på cirka 1 x 1 kvadratmeter som förtäljde att detta var just en snabbkassa, utan hon hade gladeligen lagt upp sina första 20 varor, innan kassörskan sa: Detta är bara en snabbkassa, max fem varor. Varpå hon svarar: Ska jag plocka av allt och byta då? Nej jag kan ta ditt här...för denna gång. Men inte nog med detta. När jag var klar med mina 2 varor, och skulle gå och hämta dem i slutet av varubandet, så upptäckte jag en liten påse med en rödpeppar i. Jag sa naturligtvis till kassörskan att denna inte var min, nej då var det ju kvinnan före mig som köpt den, men jag hade betalat den. Killen bakom mig trodde att det var min och hade således bara lagt upp den på min del av bandet. 1,50 fick jag betala för mycket....det kan jag leva utan, men jag undrar bara hur folk är funtade....Behöver man inte bry sig om regler? Gäller inte affärens regler för alla? Men jag ger mig f-n på att hon tog en rövare och chansade....gjorde det med flit alltså. Sånt stör mig...

Idag är det strålande väder, HIF vann mot Kalmar med 1-0 och livet leker. Nästa match är borta mot Malmö på måndag....Usch! Tänk att möta ett lag i kris, som behöver alla poäng de kan få, och dessutom i ett derby....! Jag vågar inte ens drömma om ett resultat i röd-blå favör.

Snart är denna vecka också till ända...Gud vad tiden går.....

Nu är det dags för den kopp kaffe som jag nämnde i början av detta inlägg.

Ta hand om er och så hörs vi igen snart....