fredag 8 augusti 2008

Fäktade igår...faktiskt

Ja inte så länge och mycket men jag och Krister hade en fäktuppvisning för en grupp tjejer på möhippa. De fick först fäkta lite grand själva, vilket de tyckte var roligt, och sen ville de att jag och Krister skulle visa hur det skulle gå till. Jag var otroligt ringrostig i kroppen, men fäktningen funkade rätt bra...Det är som att cykla...men tekniken sackar efter lite, och tempot (de tempo som avgör när du ska göra olika saker och rörelser) men framför allt orken. Jag var helt slut och ändå höll vi inte på mer än max fem minuter. Förvånansvärt nog har jag inte träningsvärk idag.

Sitter och läser korrektur, samtidigt som jag har en frilansare i örat som vill pracka på mig en text om en avloppslatrin (låter suspekt)...

NU - ska det funka. Jag har nämligen helt öppnat upp för kommentarer, välkomna med dem.

Nu kommer snart barnen, då ska vi fika och sedan åka tåg till sommarresidenset ute i Bjuv.