tisdag 26 augusti 2008

God nattsömn

Efter att soffan kom igår vid halv sju-tiden på kvällen, så satte jag och Hugo direkt igång att skruva ihop den. Ramarna hade vi fått ihop tills dess att Malin och Alice återvänt från affären. Men sedan startade bryderiet, bruksanvisningen var nog tillverkad av antingen Kurt Olsson eller nån från Hipp Hipp! Men en sansad och logisk hustru hjälpte till och så blev det rätt. 85 procent av soffan har jag iallafall skruvat ihop, och det tillsammans med borrningen och uppskruvandet av gardinstängerna på barnens rum (som sitter kvar än) så måste jag säga att jag överträffat mig själv. Att göra två sådana projekt inom så kort tid, det har aldrig tidigare hänt...Ett plasttak harjag nitat fast och ett vinställ är annars mina främsta meriter...

Bild på soffan kommer i kväll...

Bekvämt förresten att få soffan direkt hem i hallen....

Jaha, ska det bli en tredje raka förlust för HIF? Idag befinner dem sig uppe på Strömvallen i Gävle för att ta sig an det ljusblå Gefle. 1 september är det sedan hemmamatch mot Hammarby, som igår spelade tufft derby mot AIK, och där huliganer förstörde underhållningen. Att dessa människor får hålla på!! Det är ta mej f-n inte klokt. Jag skulle aldrig våga ta med mitt barn till en fotbollsmatch i Sthlm med tanke på rädsla att något kan komma att hända.

Malin klipper sig idag...

Rögle slog för övrigt schweiziska Kloten med 6-2 häromdagen och tvillingarna Abbott och Tjärnqvist rapporteras vara i bra form.

Nu ska jag ta tag i det digra nyhetsflödet som dimper in i mailen, på faxen och på nätet...