onsdag 6 augusti 2008

Nya rum och storstädning

Idag har Malin och barnen inlett Operation: rumsbyte. Det kändes att det var dags att ge barnen vars ett rum, dels har Hugo blivit för stor för spjälsängen, och hans grejer har blandats upp med hennes. Jag var hemma på lunchen och de har nu varsitt rum, var sak på sin plats. Jag kommer ikväll att fotografera rummen och lägga ut bilderna här så att ni kan se hur det ser ut. Även om det återstår lite grand i inköp, en matta, sänglampa, överkast m.m.

Alice har inte kunnat sitta i lugn och ro och bygga pussel utan att han kommit in och velat vara med, nu har de varsitt rum och kan då leka var för sig, om de vill det.

Jag och Malin kommer att investera i en bäddsoffa, och sova i vardagsrummet. Men än så länge blir det lite provisoriskt...

Igår när Malin kom hem, var båda barnen vakna, Hugo hade sovit en stund, men bajsade två gånger och hade sedan svårt att hitta sovformen, men den kom till slut. Tålamod är en dygd :D.
Alice hade ju somnat redan vid 15:15 och vaknade således vid 18:30, men hon kunde ändå somna om vid 21.

Idag har jag bara suttit i möten hela förmiddagen, därför detta sena blogginlägg.

Nu ska jag skriva sista texten för detta numret. Så hörs vi av ikväll.

Tjing!