måndag 11 augusti 2008

Slutkläm och början på nytt

Rubriken är satt med tanke på det jobb som jag just nu ska avsluta med höstens första nummer och inleda med höstens andra nummer, som för övrigt är ett stort mässnummer på 80 sidor inför Miljöteknikmässan, www.miljoteknik.com, i Göteborg 7-9 oktober. Det innebär också att vi ska ta fram en bilaga till 20-års firandet av organisationen Städa Sverige, i 20 år har de engagerat idrottsföreningar och dess ungdomar för att städa runt våra vägar. Ni har väl någon gång lagt märke till de gula säckar som står längs med vägarna? Ett gediget och mycket tufft arbete, med tanke på att många bara slänger ut sitt skräp från bilen. Utan vidare tanke på vad det faktiskt innebär. Jag kan upplysa om att nedskräpning är ett miljöbrott, och kan i värsta fall rendera i fängelsestraff.

Nu är det färdigt med farbror gnäll för nu, i allafall.

Nu börjar en intensiv vecka också för min älskade Malin, sex av sju dagar jobbar hon denna vecka. Är hon inte fantastisk som orkar? Lite pyssel med att få ihop veckan, men med lite god vilja och släkten så löser sig det mesta.

Nästa vecka börjar barnen dagis, vilket i ärlighetens namn, kommer underlätta för oss, eftersom jag kommer att jobba som vanligt och Malins utbildning börjar om på nytt. Alice ska nu börja på utedagis, det ser hon fram emot.

Idag gäller det, jag har skrivit om det för men nu är det dags att bryta 26 års förbannelse på Örjans Vall i Halmstad, förläng den förlustfria raden till nio matcher HIF och häng på i toppen i allsvenskan, nu när de andra lagen närmast efter er förlorade. Nu blir det väl förlust eftersom jag skriver detta men HIF har inte förlorat sedan 2 maj, då med 0-1 mot Boråslaget Elfsborg.

Dagens ord: "Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken".