fredag 1 augusti 2008

Malin nyss hemkommen

Malin har precis kommit hem. Hugo fortfarande vaken, han somnade vid halv sju men vaknad vid halv åtta igen och sa att han bajsat. Vilket han inte gjort. Sedan har han varit vaken. Alice ville heller inte somna om jag inte var inne hos henne, så jag sprang emellan. Till slut somnade hon men inte han. Han lekte med mig istället...

Men nu ska han i säng....

Jag har iallafall lyckats baka en mjuk chokladkaka, vattnat blommorna, städat upp, badat barnen, klippt naglar och varit ute i lekparken i två timmar. Trodde faktiskt att barnen skulle vara tröttare än brukligt. Men värmen tar nog, vilket gör att de inte kan sova lika bra.

Men i morse sov ju alla i familjen till åtta, får man hoppas på en repris???

I morgon ska barnen ut till Bjuv, och Malin jobbar på förmiddagen. Jag lämnar dem hos farmor och farfar, och hämtar sedan min älskade på jobbet. Sen blir det bio, Mamma Mia, på kvällen och mys med frugan.

Dagens ord: "Var glad alla dar ty hjärtat ingen vinter har"

Hörs imorgon.