söndag 10 augusti 2008

Länge sedan jag bloggade nu. Ska försöka återge hela helgen. Barnen kom till mig på jobbet i fredags och där fikade vi seda åkte vi tåget ut till Bjuv. Lite grillat...och några öl...gott! Sedan kom Malin och vi spelade kort och pratade. På lördagen var vi inbjudna till grannarna på Taco, och filmvisning "Madagaskar 1" såg vi.
På söndagen var det tänkt att det skulle bli hästridning för tjejerna men regnet satte stopp för planerna. Väl hemma igen....myste i på och lekte lite, sedan åkte Malin och Alice ut en sväng...Hugo sov lite...Nu sover barnen, och jag har precis pratat med Oscar...det var regn och rusk i Karlskrona också...

Första OS-medaljen idag....Silver till Emma Johansson i cykelns linjelopp. Kul med en överraskande medalj.

Ser framemot fler tävlingar i Peking. Apropå det lästa jag en rolig krönika på www.hd.se där krönikören ondgjorde isg över att folk i Sverige säger Beijing istället för Peking, han ansåg det vara en styggelse, och dessutom var det svårare att stava till Beijing än till Peking.

Djurgården vinnare i fotbolls-Allsvenskan igen...även en blind höna....!?

Dags för kära HIF imorgon på skräckarenan Örjans Vall mot Halmstad - ingen seger på 26 år....Usch! Men trender är till fr att brytas...eller?

Annan positiv nyhet är att Rögle får spela sin första hemmamatch i nya Lindabarena istället för i reservhallen i Halmstad.

Jag skriver mer i morgon. Adjö vänner. Fortsätt gärna att kommentera mina inlägg.