fredag 8 augusti 2008

Fredag med fika och tåg

Gårdagen var varm och tryckande. Jag och barnen var ute i lekparken (med liten oaus för colainköp och vatten- och leksakshämtning) i 2,5 timme. Sedan blev det bad/dusch, nagelklippning (åtminstone på Alice, Hugo ville bara att jag skulle klippa tumnaglarna), och Bolibompa.

Strax efter att Malin kom hem började det blåsa något fruktansvärt, jag hade glömt att vi hade en handduk och ett lakan på tork på balkongen, när jag tittade ut på vädret såg jag handduken ligga på balkonggolvet och tittade sedan ut på marken, där låg vårt lakan. Sagt och gjort, på med kläder, ut, hämta lakanet som var dyblöt och smutsigt, i ackompanjemang av åskknallar och ljusblixtar.

Happy Gilmore - en film om en kille som älskar hockey men som kvalar in på golfproffstouren, charmig och sevärd.

Idag lämnar Malin barnen hos mig på jobbet, då ska vi fika (det är ju fredagsfika, jag har fikat nästa fredag) och sedan blir det tågfärd till Bjuv, dit Malin ansluter efter kvällens värv. Sedan är hon ledig hela helgen, kan behövas med tanke på att nästa vecka jobbar hon sex av sju dagar.

Hörs eventuellt av under dagen...