söndag 24 augusti 2008

Livsfarlig resa på hästryggen

Oj oj oj. Idag har jag utmanat en av mina rädslor...varit mindre än 30 meter från en häst. Dessa opålitliga, stora varelser har jag länge varit rädd för. faktiskt är jag inte rädd för så mycket men hästar är en av dem. Det härrör sig från en händelse i barndomen då jag var ute hos min farmor och farfar i Fleninge, och bredvid dem låg en hästhage...jag skulle på inrådan från min bror och kära kusiner mata hästarna, jag tog upp en näve gräs och sträckte fram till de hungriga djuren...vad jag inte visste eller tänkte på var att hagen var omgärdad av elstängsel - jag råkade lägga det halvblöta gräset mot - och när hästarna precis skulle nappa åt sig av godheterna fick jag en stöt och ryggade tillbaka - jag tror att det är den händelsen (även om det inte var hästens fel) som bidragit till min hästfobi.
Men idag var det så dags att ta "tjuren" vid hornen. Malin, jag, Alice, Hugo, Peter, Jenny, Filippa och Isabelle tog oss ut till Åvarp för att flickorna skulle få rida. Alice och Filippa var helnöjda de tyckte det var roligt att rida...jag gick med, men hade Hugo i vagn cirka 5 meter ifrån...Men jag var på min vakt hela tiden...Bilder på hästarna och ridningen kommer ut inom kort.

I morgon ska jag jobba halv dag, sedan är det dags att åka till MAS med Hugo för fotkontroll.

I morgon är det också tänkt att vår soffa ska anlända...ska bli vidunderligt skönt att få krypa ner mellan lakanen och slippa att gå upp vid 03:00 och fylla på luft i madrassen.

Lite ledsamt är det att OS avslutats idag.

Ullis och Magnus är på Island, lyckostar! Jag har alltid förknippat Island, med Hrafn Gunnlaugssons "Korpen flyger". En riktigt bra, men rå, film om Island på Vikingatiden.

Nu ska jag blåsa upp madrassen...

Dagens ord (och också mitt livsmotto): "Var glad alla dar - ty hjärtat ingen vinter har".